Absolutorium 2019
Data publikacji: 2019-06-19, Data modyfikacji: 2019-06-22
Absolutorium dla burmistrza
Rada Miejska udzieliła wotum zaufania i absolutorium burmistrzowi Grzegorzowi Gajewskiemu. Zgodnie z nowymi przepisami o samorządzie burmistrz przedstawił raport o gminie za 2018 r., nad którym odbyła się dyskusja.
- Absolutorium dla burmistrza jest zawsze udzielane z wykonania budżetu za rok ubiegły. Trzeba przypomnieć, że rok 2018 był rokiem wyborczym, w którym nastąpiła zmiana osoby sprawującej ten urząd. To absolutorium w większej części dotyczyło działalności burmistrza Andrzeja Chanieckiego, który sprawował ten urząd aż do dnia 19 listopada 2018 roku. Cieszę się z zatwierdzenia sprawozdania finansowego i udzielenia przez Radę absolutorium zarówno dla pana Andrzeja Chanieckiego jak i dla mnie – powiedział po sesji burmistrz Grzegorz Gajewski.
Jeśli weźmiemy pod uwagę pozytywną opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej, która opiniowała wykonanie budżetu, to radni mieli niewielkie pole do popisu. - Cieszę się, że dyskusja nad sprawozdaniem finansowym i absolutorium przebiegła w sposób merytoryczny, w przeciwieństwie do wcześniejszej dyskusji nad raportem o stanie gminy – nie ukrywał burmistrz. - Jeszcze raz dziękuję Andrzejowi Chanieckiemu i jego współpracownikom za pracę wykonaną dla naszej gminy nie tylko w 2018 roku, ale przez ostatnie 8 lat, kiedy pełnił funkcję burmistrza. Nie były to lata łatwe, trafił na trudną sytuację finansową gminy. Potrafił to poskładać, dzięki czemu mamy dziś w miarę stabilną sytuację. Oczywiście pieniędzy nadal brakuje, zostały rozpoczęte inwestycje, które będą nas kosztowały bardzo duże kwoty. To już nasz problem, by to wszystko pospinać. Dziękuję pani skarbnik Martynie Rusak, która włożyła tu największą pracę w „pilnowanie” budżetu. Właściwie to dzięki niej opinia RIO każdego roku jest pozytywna.
Pełna treść wiadomości na: umopatow.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=1828:absolutorium-2019&catid=88&lang=pl&Itemid=729
umopatow.pl, Źródło artykułu: umopatow.pl